wtorek, 8 lutego 2011

Limbo , czyli niema gra , którą recenzenci wychwalają.

Limbo , gra która ukazała się na xbox live marketplace w cenie 1200 msp. Gra jest oryginalna , mroczna i pełna zagadek logicznych. Grając w nią czułem się jakbym grał na czarno-białym telewizorze. Takie retro trochę , aczkolwiek bardzo przyjemne . Przypomnialy mi sie czasy jak grałem jeszcze w mario na pegasusie na czarno-białym telewizorze (te stare czasy...). Nadmienić trzeba , że gra jest z duńskiego studia , gra ta była ich debiutem i to jak udanym! Zbierała bardzo dobre recenzje za granica oraz w Polsce. Np gry-online wystawily ocene 8,5 z która całkowicie sie zgadzam. Gra oprócz tego , że czarowała klimatem oraz zagadkami logicznymi to miała swoje wady. Np długość 3 godziny wystarczyły na przejście gry. Owszem jest to bardzo krótko , ale czy za krótko? Dla mnie troszke cena przesadzona jest , 800msp za 3h bardzo przyjemnej rozgrywki to odpowiednio by było w tym przypadku. Oczywiście gracze , którzy potrzebują wiecej czasu na myślenie , bądź grali dotąd głownie w fpsy i slashery bedą potrzebowac i 7 godzin na rozwiązanie zagadek. Ciezko dlatego określić czas gry , pierwszy raz przeszedłem gre z 4h drugi już w 3 , to o czymś świadczy. Poprostu zagadki wydłużają bardzo długość rozgrywki. Jest osiągnięcie za przejście gry z mniej niż 3 "zonkami" mówiąc mowa potoczna. Jest to naprawde trudne! Chwila nieuwagi i nie ma nas. Mimo iż znamy zagadki na pamięć już to wystarczy w złym momencie skoczyć i "zonk". Gra była jedną z najlepiej sprzedających się produkcji na XBL i dobrze , twórcy mogą pracować na 2ka , czy jakąś nową produkcją. Cieszy to , że takie gry tez mają swoją grupę odbiorców. Ja bardzo lubię gry arcadowe , czasami mam dość dużych produkcji , chciałbym pograć w coś mniejszego , jednak równie grywalnego. Oczywiście w pózniejszych postach opiszę wiecej gier z XBL w które grałem/gram. Niektóre serwisy dawały grze ocene 5/5 ,dla mnie zawyżona , brak jakiejkolwiek fabuły , sztucznie wydłużona rozgrywka , to są niestety wady. Mimo iż klimat powala i czuć powiew retro. Jak ktoś ma ochotę na takie wrażenia , poczuć się jak to było za młodu , młodsi gracze natomiast mogą poczuć sie jak to grali ich dziadkowie na czarno-białych telewizorkach.
Jednak jak preferujecie głownie strzelanki i slashery to nie kupujcie tego , zmarnujecie msp :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz