niedziela, 6 lutego 2011

Mass Effect 3 , moje nadzieje i obawy...

Komandor Shepard , Cerberus , kpt. Anderson , chyba każdy posiadacz ps3/pc/xbox360 grał w tę grę. Gra została nazwana "współczesnymi" wojnami gwiezdnymi.Byłem ogromnym fanem Star Warsów. Pamiętam jak jeździłem jako szczeniak z ojcem do kina żeby zobaczyć Luka Skywalkera , czy mistrza Yode. Poprzednie części mass effecta przeszedłem z wypiekami na twarzy. Ta gra potrafiła wciągnąć mnie na wiele godzin przed telewizorem. Grało się przednio. Ogrom galaktyki do zwiedzenia , rozwiązanie tajemnicy żniwiarzy/zbieraczy. Kapitalna fabula była mocnym punktem gry , elementy rpg pozwoliły na możliwość stworzenia postaci jaką się chciało.Był kluczowe momenty , które decydowały o tym czy np Rada Cytadeli zginie czy nie . Czy kpt. Anderson będzie przewodniczącym rady czy nie .Czy uratujemy naszego przyjaciela kroganina , co miało niewielki wpływ w 2 części , ale dla mnie wystarczający. Teraz nadchodzi na święta część 3. Zwieńczenie trylogii. Żniwiarze atakują pełną parą na ziemie , tylko Shepard może pomóc (jak zwykle zresztą).Ciekawi mnie dalszy motyw człowieka iluzji i ostatnia decyzja w 2 części (nie chce spoilować nie grającym w 2 część, są tacy?!).Czy nasi towarzysze jak przeżyli czy będą mieć wpływ na fabułe ? Jestem cholernie ciekawy co Bioware nam zaserwuje. O jakość jestem spokojny , tylko boje się żeby nie przedobrzyli. Żeby nie przeszli całkiem na strzelanke w kosmosie pomijając świetne dialogi , czy wybory moralne. Nie chce Call of duty w kosmosie od bioware. Chce żeby to był Mass Effect 3 w pełnej parze! Wiem, ze Bioware nie spieprzy tego , jednak poprostu aż tak mi zależ na tej grze , że boję się z samej zasady.Grę zamówie odrazu , pre-order gwarantowany. Boje się także , ze może powstawac za dużo spin-offow do uniwersum i poprostu sie znudzi to.Jestem pewny , ze będą inne historie opisane w tym uniwersum. Np poczatki kariery Sheparda , czy kpt Andersona jak był pierwszym ludzkim widmem i jak Saren go zdradził. Chcialbym to zobaczyć wszystko , ale w wyważonych proporcjach.Dobrze , ze do gry nie pchaja na siłę multiplayera. Tam nie pasowałby ten tryb a tak skupią sie twórcy na fabule i na dopieszczeniu produktu. Martwi mnie tylko, ze premiera może się przesunąć , ze względu na nowe call of duty? Assassina? Tamte gry też lubie , ale ludzie... TO JEST OSTATECZNA WALKA SHEPARDA.  Ciekawy jest tez motyw polonizacji , czy zobaczymy dubbing full , napisy , czy moze czysto ang wersja i kompatybilność z dlc? Czy polska wersja me3 nie może być kompatybilna , wkońcu mamy xbl , te pare stron tekstów do dlc  moze ktos przetłumaczyć , zreszta to nie taki spory koszt.Kompatybilność z polskimi wersjami to temat na inny dzień. Mam ogromną nadzieje , ze gra spełni moje oczekiwania . Sa bodajże 3 ksiazki z tego uniwersum , niby film ma być kręcony. Chce tego , ale wszystko w granicach rozsądku , narazie pozostaje czekać do zimy :)

2 komentarze:

  1. Mi "jedynka" bardzo się podoba, ostateczna bitwa o cytadele był epicka, a to co dała nam "dwójka" czyli "samobójczą misje" było słabe, przez to i kilka innych rzeczy średnio oceniłem ta część trylogii. W trzecią część zagram ale jakoś nie wyczekuje jej tak bardzo, jestem tylko ciekaw zakończenia no i tego jak wygląda Tali bez maski :D. Multi też mi nie pasuje do tej gry choć w Dead Sapce 2 jest tak jakby na siłę. Dobrze że się boisz że przesadzą bo to jest możliwe. Wspomnę jeszcze trailer ME3 który trochu sugeruję kolejna "samobójcza misje" czyli lot na Ziemię. A co do dubbingu to pewnie dadzą tylko napisy tak jak to robią z Dragon Age 2.
    Pozdrawiam Sylar.

    PS. Czekam na kolejne wpisy ;) i mam nadzieję że ten baner u góry kiedyś zostanie zamieniony na jakiś ładniejszy :d

    OdpowiedzUsuń
  2. będzie nowy banerek , to był taki prototypowy :)

    OdpowiedzUsuń