sobota, 5 lutego 2011

Seria Call of duty , dokąd to zmierza mr. Kottick? /Part 2

Na czym to ja skończyłem? aaa tak , seria potrzebowała restartu i otrzymała go jak dobrze wiemy. Rok poźniej , tj 2007 rok Activision uraczyło nas kolejna częścia;

Call Of Duty  : Modern Warfare




Gra zamiotła ! była wręcz genialna ! Do tej pory gram właśnie w ta część na xbox live ! Mam tylko 37 poziom , ale daje rade :) . Kampania była przegenialna , nie będę narzekać , że skrypt za skrpytem , który poganiał kolejny skrpyt , grało się wyśmienicie , ba ! gra się nadal wyśmienicie. Jednak mam pewne zarzuty także do tej części. Pominmy fakt , ze sprzedala sie w wielomilionowym nakładzie. Jednak panu Kottickowi bylo malo hajsu , postanowil dodać 4 nowe mapkim za 800msp do multiplayera. (nie mam psn to nie znam cen). 200msp za mapke? hmm nie uwarzacie , ze to troszke przesada? Mapki do coda naprawde nie sa wielkie , cene 400msp za 4 mapki naprawde bym rozumial. Jednak kupilem , tak mimo iż krytykuje to tez kupiłem. Mam tutaj dziwne poczucie , krytykuje publicznie początki zachlannosci Activision w stosunku do tej marki , jednak multi tak mi sie sposobał , mapki juz znałem na pamięć praktycznie . Chcialem czegoś nowego , wiec nie zastanawiałem się długo i kupiłem. Mapy dały mi znowu wiele godzin fajnej zabawy. Bywało , ze potrafilem siedziec po kilka godzin tłukąc misje na veteranie w singlu , oraz multiplayer. Potrafilem i po 20minut na 1 checkpoincie siedziec zanim zrobilem to , ale dawalo mi to satysfakcje . Mimo iż Bob mnie wydymał wciskajac mi 4 mapy za 800msp to zrobił to uzywajac mydła(czyt. Ta gra miazdy).
Czy teraz z perspektywy czasu , ze dałem sie tak zrobić w przysłowiowego balona? Nie potrafie odpowiedziec , z jednej strony tacy jak ja napędzaja obecna maszynke DLC/Mapek multi,czasami wrecz chamsko wycinanych z gry , z drugiej strony jednak te mapy potrafia dac wiele godzin dodatkowej zabawy i placac 800msp za mapy dostajesz tyle samo zabawy co placac 50$ za nowa premiere np jakiejs gry akcji , ktora daje nam np. 10 godzin rozrywki.Jest to dobre dla osob co tluka w glownie jedna gierke online.JEdnak nikt nie lubi jak sie nachalnie wycina mapy i sprzedaje jako "dodatkowe zawartosci".Ale przejdzmy dalej.



W roku 2008 roku stery znowu przejmuje TReyach i uwaga ! powraca do realiow 2 wojny swiatowej. Zdziwieni? Ja byłem. Kampania była rownie krótka co w modern warfare , jednak tutaj w przeciwnienstwie do modern warfare nie mialem checi i ochoty katowania multiplayerowego trybu , oraz kampani na veteranie .
Chociaz kampania sama w sobie byla ciekawa i podobala mi sie , brakowalo jednak tego czegos , moze chodzi o to , ze poprostu mialem dosc 2 wojny swiatowej? Znajomi takze niezbyt zakochali sie w tej części , mimo iz ma ona ciagle swoich zwolennikow ! Gra sprzedała sie słabiej niz poprzednik , jednak przekroczyla 10mln wiec mozemy tu mowic o porazce activision? NIE! Przegrani mogli sie czuc pracownicy studia , ktorzy mogli czuc sie gorsi od swoich kolegow z IW.Tutaj jednak do trybu multi zobaczylismy 3 map packi po 800msp each! Czy to tacy jak ja , ktorzy kupili dodatki do mw przyczynilismy sie do takiego stanu rzeczy?Zapewne. oczywiscie mozna kupic 3 map packi razem za 2k msp , jednak to i tak duzo. 2k msp za 11 mapek? Czy mozliwe jakby tamte map packi do mw sie nie sprzdaly czy moglibysmy dostawac map packi nie po 800msp a po np 400 ? DLC mozna porownac do "nadgodzin" w pracy , mozna dodatkowo zarobic zostajac w pracy i tak samo mysli activision i chce dorobic sobie na graczach. Nie ma w grach od nich zadnych online passow , wiec jak ktos kupi uzywke i kupi np  1 map pack za 800msp to takie rozwiazania rozumiem! jednak czy posiadacze pierwszej kopii , tzw "sklepowej" nie powinni dostac np znizki na map packi ? czy nie powinnismy dostac jakis mapek za darmo? chodzby 2 jakis. Byloby milo i zachecalo do kupowania z pierwszej reki.Jak Sami widzicie , seria cod byla juz jak fifa/nhl/nba , co roku! Moze w jakims kraju cod bedzie e-sportem?jak w koreii starcraft to w usa cod? niee , tam jest halo :)


zostawmy world at war i idzmy dalej! Za stery znowu dochodzi infinity ward i funduje ogramnego blockbustera!! CALL OF DUTY : MODERN WARFARE 2! Gra sprzedala sie w cholernie duzym nakladzie, byla liderem rozgrywek online , byla naj naj naj . Znowu widzielismy mase efektownej rozgrywki , znowu widzielismy mase skryptow. Recenzencii narzekali , to , ze duzo skryptow , to ze znowu to samo. Ale w sumie to gracze decyduja czy chca taki towar czy nie? no i pokazali bardzo wyraznie! gra bila rekordy sprzedazy , byla rozchwytywana , a mr Kottick tylko liczyl $ , gra zafundowala ogromne zyski , miliard $? jakos tak;) No i zaczela sie wojna z IW! szefostwo zalegalo z kasa , grozilo, ze jak odejda ludzie z pracy nie dostana zaleglych wyplat , pare % od sprzedanej gry jest przekazywana pracownikom studia do podzialu.Jak wiemy wiele osob przeszlo do EA do studia Respawn Entertaiment. Gra doczelaka sie 2 map packow po 1200MSP! jednak w kazdej bylo 5 mapek a nie 4.Jednak teraz juz placimy mimo wszystko wiecej niz 200msp za paczke ! Grrr... ale co tam , one takze sie rozeszly jak swieze bułeczki . Oczywiscie gra miala swoje wady , malo innowacyjnosci , no i baardzo smieszna fabula, z calym szacunkiem ale typowy 15latek amerykanski ogladajacy CSI i inne seriale napisalby ciekawsza fabule.Problemu polonizacji nie porusze , poniewaz nie warto nawet.Wiadomo bylo , ze treyach zrobi kolejna (7) część , ale kto zrobi po nich?! Activision mialo orzech do zgryzienia , nie moglo sobie pozwolic na rok przerwy w serii , dolary  droga nie chodza nawet w stanach.



Powiem krotko. POBILA REKORD MW2 POD WZGLEDEM SPRZEDAZY , mamy zapowiedziany 1 dodatek na 1 lutego , ktory swoja droga wyglada paskudnie jak dla mnie. Ogolnie seria potrzebuje nowy silnik graficzny, ile mozna podrasowywac to samo? Treyach zrobil bardzo dobra gre , pokazal , ze brak IW pozwolil wylanic im sie z cienia.Podobnie jak Nani z Manchesteru United po odejsciu Ronaldo.
JEdnak co bedzie teraz? Actvision ma 3 studia juz ! IW/Treyach/Sludgehammer do robienia Call of duty , czyzmy gra co 9 miesiecy jakos?Za pare czesci bedzie co pol roku cod? Jest jeszcze Bungie , ktoro podpisalo umowe na 10 lat na wydawanie gier dla pana Kotticka.JEdnak moze oni zrobia nowa serie , cos w stylu coda ale w kosmosie? tam czuja sie najlepiej chyba. Ciekaw jestem kiedy jakis cod nie sprzeda sie tak jak oczekuje tego zarzad wydawcy. Kiedy spoleczenstwo powie "MAMY DOSC TEGO SAMEGO". Amerykanie nie predko , przedzej europejczycy . Jednak nawet w Polsce naszje kochanej coraz wiecej coda sie sprzedaje.Narazie bedzie tak samo , co roku cod i co roku miliard do kieszeni Kotticka.Szacunek jednak , ze do tej pory w cod4 mozna ciagle spotkac sklad do gry , nie mam problemow z graniem po 6 osob. Co dos tarszych czesci nie wypowiem sie , bo nie mam ich juz. Czy moze bungie zrobi Call of duty : Space warfare i bedzie to odrebna seria , jak teraz odrebna jest seria modern warfare? zobaczymy, ciekaw jestem co wy na to , w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz