niedziela, 27 marca 2011

Fable III , ewolucja czy rewolucja?

Wkońcu dorwałem swoją kopie Fable III , czyli obok Halo i Gears Of War szlagowa seria Microsoftu. Studio które zajmuje się Fable to Lionhead z Londynu. Głównodowodzącym jest wszystkim znany Piotruś Wizjoner . Czy nowa część to rewolucja czy ewolucja?
Ps. Osoby nie chące spoilowania fabuły czytają na własną odpowiedzialność.
Rewolucja fabularna
Napewno , okres fabuły to epoka rewolucji przemysłowej ,  mamy XIXw. jak na moje oko. Jesteśmy synem/córką bohatera/ki z 2giej części gry. Nasz brat Logan jest królem , co tam królem , tyranem! Jest okrutny , cierpi lud a my mamy temu zaprzestać. Fabuła gry opiera się na dojściu do władzy poprzez zdobycie sprzymierzeńców i objęcie tronu jak i później sprawowanie władzy. Dla mnie strzał w dziesiątke ,  trafili w mój gust. Z wypiekami na twarzy odkrywałem coraz to ciekawsze rzeczy ze świata Albionu. Zawsze chciałem drogą rewolucji dojść do tronu , na chwile obecną nie przychodzi mi na myśl żadna inna gra , która coś takiego oferowała. Fabuła jest wciągająca dla mnie , lubię takie baśnie. Nie chce spoilować , ale po zostaniu królem wszystko wywraca się do góry nogami , co mi się naprawdę podobało !

Gameplay
Tutaj mamy stary , dobry (?) system walk z fable , praktycznie nic nowego , ale to nie znaczy iż jest tak samo. Możemy np łączyć czary co daje fajny efekt. Kula ognia + burza lodowa? Proszę bardzo!
Mamy znaną z 2ki nić , która nas prowadzi za rączke do miejsca gdzie mamy wykonać questa , mi to nie przeszkadzało , ale moim znajomym już tak , więc to chyba kwestia inwidualna. Ciekawą rzeczą jest brak interfejsu , zastąpiono to komnatą w której mamy mape , możemy zmienić broń , ubiór , dołączyć do rozgrywki xbox live oraz wiele innych. Bałem się , ze będzie to denerwujące za każdym razem czekać aż załaduje się komnata , jednak robi się to wszystko błyskawicznie i do tego jest fajnie rozwiązane , więc nie mam zarzutów do tego.Mamy możliwość błyskawicznego podróżowania między miejscami róznymi co jest pewnego rodzaju nowością.

Otoczka wizualna
Baśniowa kraina Albionu powraca w starym dobrym stylu , wyjadacze będą wniebowzięci , natomiast Ci , którym nie odpowiadał styl graficzny nie mają czego szukać nadal tutaj. To gra dla fanów. Narazie nie zapowiada się iż miałoby się to zmienić. To poprostu stare dobre fable pod względem grafiki , jednak nie jest to do końca plus , gdyż spodziewałem się trochę ładniejszej grafiki.


Co tutaj mówić , Fable uwielbiam i będę napewno grać w IV część (nie , nie zapowiadam 4ki, ale jestem pewny , że będzie ). Tylko brakuje mi tutaj rozwoju gry , grafika została na tym samym poziomie , zmiany w gameplayu były niewielkie , za małe. Jestem przekonany iż xbox 360 może pociągnąć dużo lepszą i szczegółową grafikę. Jest to nadal ładne , ale nie robi już takiego wrażenia jak 2ka. Rynek się zmienia więc gry razem z nim , mam nadzieję , ze fable też się zmieni troche , gdyż 3ka mimo iż jestem fanem i podobała mi się to okiem niezależnym to gra odstająca od czołówki.
Wierze jednak iż kolejna część będzie dużo lepsza i może wykorzysta kinecta?
Podsumowując , fable 3 to lekka ewolucja , za mała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz