środa, 16 marca 2011

Zabiegi Marketingowe przy okazji La Noire.

L.A Noire , nowy zbliżający sie blockbuster od Rockstara prezentuje sie wyśmienicie. 25-30 godzinna kampania , czyli "standard" jak na rockstara .Ale zmierzam do czegoś innego. Zamawiając pre-ordera od sklepu X dostajemy do gry dodatek Y. Przetaczajac to na polski rynek , mamy :
empik.com -dodatkowe dochodzenie
gram.pl - garnitur zwiększający celność
muve.pl - garnitur zwiększający umiejętność walki wręcz
 Tutaj pojawia się pewien myk. Czy np empik zaplaci rockstarowi pare zł , za to żeby dostać nowe przygody niż garnitur? Raczej większość woli dodatkowe misje niż głupkowaty garnitur? Przynajmniej ja tak mam. Przy okazji TDU 2 taki sam myczek był,tylko sam  jak to w samochodowkach , do wyboru były samochody. Ciekawe czy przy okazji Coda zobaczymy kup w amazonie dostań broń jedna a kup gdzieś indziej i dostan lepsza broń. Sklepy taki sposob marketingu moga wykorzystać bardzo łatwo , zachecając do zakupu u siebie dodatkowym perkiem czy innym duperelem. Zapewne wieksze sieci handlowe podplaca wydawcy żeby to oni mogli mieć ten lepszy dodatek , a co za tym idzie twórca dostanie dodatkową kaskę. Ahhh ta gospodarka wolno-rynkowa. Dla mnie to cena powinna zachecać a nie dodatek do zakupu w danym sklepie. Możemy mieć myk w stylu , że w empiku gra będzie droższa ale za to dostaniemy misje a np w gram.pl bedzie o 10zl tansza , ale bez dodatkowej misji i to skłoni do zakupu w empiku. Każdy przyciąga klientów jak może , ale czy to jest sposób fair? W dzisiejszym świecie nie ma mowy o fair , więc jest to w pewien sposób uzasadnione. Głupie uzasadnienie , ale nie będę mówić jak bardzo to niszczy zdrowa konkurencję itp , ale ludzie , która firma/korporacja patrzy na zdrową konkurencje? Każdy chce się dorobić i to rzecz oczywista , że takie praktyki będą miały miejsce . Mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza , jednak jestem ciekaw czy taki proceder sie rozszerzy na inne produkcje i czy zda egzamin. Na jakiej grze to lepiej sprawdzić niż na takiej , która sprzeda się w wielomilionowym nakładzie? Osobiście na grę bardzo liczę i jestem ciekaw czy ta praktyka sklepów/wydawcy zda egzamin ! Narazie czekamy do maja :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz